Why are the big ones are not the problem of Abercrombie & Fitch

Why are the big ones are not the problem of Abercrombie & Fitch

Abercrombie & Fitch a encore fait très fort en refusant de produire des vêtements pour les filles au-delà du XL et du XXL.

The group is not a novice with regard to discrimination;The examples are multiple: in 2004, the firm was sentenced to pay $ 40 million to employees or candidates for the boat who had seen the brand's doors because of their races or ethnic origins. Au delà du chiffre, A&F doit produire toute une série d’indicateurs aux autorités américaines afin de justifier que la firme fait effectivement des efforts.Especially when the only development way for the group is ... China.

The brand's financial health is precisely at half mast;50 new stores are being closed in the United States by 2015.And to use the words of their brilliant CEO, Mike Jeffries, "Our profitability is not in the right place".We can only confirm.

Abercrombie & Fitch est typiquement le genre de marques que nous exécrons.Because its positioning belongs to the past;because his "target audience", fond of eugenics, no longer exists.

Abercrombie & Fitch, une mauvaise publicité gay.

Quiconque a fait un tour dans le Marais ou à Soho ne peut que constater une ressemblance étonnante entre les communications d’A&F et les promotions de soirées « so gay ».The difference being that the graphic processing of events is quickly attached to a certain irony and a certain derision in particular from the middle towards these pretty boys. Le problème d’A&F est que la marque n’a absolument aucun humour: donc quand vous voyez un modèle aux pectoraux développés et à la barbe soyeuse, dites vous que ce n’est pas par choix mais bien que s’il ne fait pas ses abdos dans l’arrière-salle, il sera viré.Use a universe by keeping that the most visible tip cannot be tenable in the long term.

Abercrombie & Fitch, une marque pour les adolescents? Quelle blague.

 Pourquoi les gros ne sont pas le problème d’Abercrombie & Fitch

It is true: the brand focused on its audience of "teens", sacred money manna but which no longer makes it all recipes by a double effect: the economic crisis which has reduced the purchasing power ofkids and above all an awareness that the beautiful surfer is not quite the same as that claimed by the brand. D’ailleurs la réponse de la maison A&F à cette problématique de segmentation est assez peu subtile pour être efficace.What does the Hollister brand bring to the brand?A simple range of range playing on parameters very far from styling or creation: this is the result of a brand piloted by unclear marketers therefore bad;A "younger" color palette, "smaller" details, even less precise cuts since "relaxed" ...

Abercrombie & Fitch, une marque sans territoire et sans idée.

What a miracle already that a brand claiming an all American coolness has never been the subject of jibes by sporting a completely Canadian momentum (the equivalent of a Belgian symbol in our French eyes).But the problem is not so much the confusion between north American rural myths and temptation of the shower attitude made in miami, it is especially that Bercrombie is now trying to overthrow its stagnation or its decline on Anglo-Saxon territoryby exporting his questionable identity in continental Europe and Asia.

Récapitulons: Abercrombie & Fitch, c’est donc le cynisme américain dans sa moindre subtilité – une société excluante (dehors les gros et les moches?) et provocatrice (vive les jeunes beaufs tous nus) – qui tente de conquérir des capitales européennes adeptes de marques patrimoniales (chez les français et italiens) ou de marques sophistiquées et pointues (chez les scandinaves), en brandissant un concept de « casual luxury ».A concept that itself does not really have any ties here to the kingdoms of Chanel, Dior or Armani.

Alors certes A&F par un habile tour de passe-passe a semé la confusion dans l’esprit de nos bourgeois européens pensant trouver là une forme de distinction conservatrice qui leur correspond.But the new cartography of styles and communities suggests that capitals are excluding this audience to a periphery inspired by Wisteria Lane.Neuilly - New Jersey Same fight.

En définitive, voilà toute la limite d’A&F et son idée de « casual luxury ».We can't mix everything.Luxury is a purely European and historical idea, it is a know-how, a cultural heritage. Abercrombie & Fitch, c’est donc tout simplement du casual… Or quand on qualifie une relation entre deux adultes consentants de « casual » en anglais, on sous-entend qu’il n’y a aucun fond, aucun sentiment. Chez A&F, c’est cette même idée de casual appliquée à la mode: une mode sans culture et sans idée.

Tags: